thanks blog

旅、ごはん、歌、臨床心理の勉強など興味のあることと、考えたことの記述

英語で言うシリーズ:課題1

このテーブルの子ども達は、他のテーブルの子に比べて、位置的にスマートボードが見づらい。彼らはもっと多くのプロンプトを必要としている。

 

These children at this table can't see the smartboard as well as the children at the ohter tables. So, they need more prompts.

 

もしグループの全員が間違えたら、それはこちらの指示にも何か見直すべき点があるということだと思う。

If all the children in a group make the same mistakes, I think we need to reconsider our way of giving directions.

テーブルの上に「書き方」の本があれば、子ども達が自然にその作業に従事してしまうのは仕方がないことのように思う。

It's natural that the children start handwriting when they see the "hendwriting book" on the table. 

Qのような子は、特にルーティーンに身を任せているようなところがあるので、変化があるときには「いつもとは違うよ、自分で指示をチェックしてね」という指示を与えてもらえると助かるだろう。

Since such a child like Q tends to rely on rutines, giving prompts in advance will be helpful when there are some changes.